Ahad, 21 Februari 2010

Kehebatan seorang isteri

Wanita merupakan satu makhluk ciptaan Allah yang amat indah bagi sesiapa yang berfikir tentang kejadian-kejadian yang Allah telah ciptakan.Nabi Adam berasa sunyi ketika baginda berseorangan di dalam syurga,maka Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuknya untuk menjadi teman kepadanya.

Sekadar mengimbau sejarah yang setelah sekian lama terbuku.saya ingin membawa kepada sahabat-sahabat semua berfikir tentang wanita.Tapi dari aspek positif ya^_^

Bayangkan dunia ini tanpa wanita
Bayangkan hanya ada lelaki di dunia ini

Pengorbanan seorang wanita dapat di lihat semasa mengandungkan anak hasil daripada syariat pernikahan yang suci.Seorang wanita yang belum disentuh semasa zaman bujangnya merasakan sesuatu yang amat malu apabila berhadapan dengan suamunya ketika malam pertama.mereka akan berperang dengan perasaan sendiri.

Setelah selesai dengan satu pengorbanan yang memmbabitkan jiwa,perjuangan wanita bermula dengan menjaga suami yang tidak pernah dikenali nya sebelum ini.segala urusan rumah tangga si isteri yang akan ambil perhatian berbanding suami.

Kemuncak kepada pengorbanan seorang isteri apabila disahkan mengandung oleh doktor. Bermacam-macam yang akan ditanggung si isteri berupa keperitan dan kepayahan. Pengubatnya adalah kelahiran si comel dihadapan mata dalam keadaan sihat sejahtera.

Buat para isteri,semoga kalian semua sentiasa dalam redha Allah,dan carilah redha suami mu untuk mendapatkan syurga Allah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan