Rabu, 29 September 2010

Dimana Syaitan episod 2


Maka ahli nujum tersebut pulang ke rumah dengan perasaan yang gundah gulana memikirkan jawapan kepada persoalan yang diajukan oleh Raja. Sehinggakan ahli nujum tersebut tidak lalu untuk makan kerana terlampau berfikir.

Sehinggalah anak perempuannya perasan akan perubahan bapanya yang dikasihi, apa yang difikirkan oleh ayah sehinggakan tidak lalu makan?maka si ahli nujum menceritakan kepada anak perempuannya akan persoalan yang diberikan oleh Raja.

Anak perempuannya dengan tenang menyatakan kepada ayahnya, wahai ayah tenanglah kerana saya akan memberikan jawapannya kepada ayah. Ahli nujum seperti tidak sabar lagi hendak mendengar jawapan anak kesayangannya sehingga ditegur oleh anaknya.Bukankah Raja memberikan masa selama 7 hari kepada ayah?maka saya akan bagi jawapan kepada ayah setelah 7 hari.

Tibalah hari yang ke 7 si anak tadi mengajak ayahnya untuk pergi memancing di sungai yang terdapat di hutan berhampiran.Sebelum pergi si anak memakai pakaian yang sangat mengiyurkan seperti seorang isteri di malam pertamanya dan disarung dengan baju yang biasa. Maka berjalanlah si ahli nujum dengan anaknya menuju ke hutan.Apabila hendak sampai sahaja di tepi sungai si anak berpecah dengan ayahnya untuk menuju kepada sungai tersebut.

Disaat mereka hampir dengai sungai tersebut si anak tadi membuka pakaiannya tadi untuk memperlihatkan pakaian yang dipakainya mula-mula iaitu pakaian yang sangat nipis dan menampakkan bentuk badan.Sia anak semakin hampir dengan ahli nujum ayahnya.Sia ayah semakain rapat dengan anaknya sambil nafsu yang selama ini tidur semakin bangun dari lenanya.Si ayah hendak menyentuh anaknya....lalu anaknya menegur bapanya....wahai ayah istighfarlah pada Allah s.w.t....jawapan kepada persoalan Raja dimana syaitan sudah ada wahai ayah.....maka ahli nujum sedar....dan dapat mengetahui jawapan dari apa yang berlaku dengan anaknya di hutan....

SYAITAN BERADA DI TEMPAT YANG SUNYI DAN BERDUA-DUAAN....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan