Rabu, 9 November 2011

Jom berpesan-pesan

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah sepanjang pertemuan kita di dalam blog ini, pasti ada sesuatu yang kita dapat kongsikan dan selalunya berkaitan dengan pengalaman hidup saya. Semoga anda menjadi lebih kuat dan hebat dalam menjalani hidup di dunia ini.

Di dalam Al-Quran ada menyebut di dalam surah Al-Asr (MAsa) Allah s.w.t memberitahu kepada kita bahawa orang-orang yang rugi adalah orang yang tidak berpesan-pesan kepada kebenaran. Apakah kebenaran itu? kebenaran adalah apa sahaja yang mengikut Al-Quran dan sunnah, pendapat ijma' ulama' dan perkara-perkara yang sememangnya benar.

Kita katakan jangan mencuri kerana berdosa, larangan Allah. Itu adalah contoh menyatakan kebenaran. Walaupun yang memberitahu kita itu adalah seorang yang jahat pada pandangan kita atau hina pada pandangan kita, nasihat yang benar itu tetap kita perlu terima.

Jika masyarakat semua menyatakan kebenaran walau dimana-mana insyaallah masyarakat kita akan lebih aman dan sejahtera. Tetapi pada hari ini kita ada sifat engkau-engkau aku-aku. Sama-sama kita fikirkan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan