Sabtu, 24 Oktober 2009

Membangunkan gergasi dalam diri anda

Kita telah dicipta oleh Allah S.W.T sebagai sebaik-baik ciptaan. Akan tetapi ramai yang tidak menyedarinya. ramai yang berfikiran negatif terhadap diri sendiri berbanding dengan bersikap positif terhadap diri sendiri. fikiran negatif ini perlu dibuang jauh-jauh kerana ianya merosakkan kehidupan kita.

Gergasi yang saya maksudkan adalah potensi tertinggi dalam diri kita. Ramai diantara kita tidak tahu apa kelebihan yang ada pada diri mereka. ini adalah satu kelemahan yang perlu kita atasi secepat yang mungkin bagi mengelak ianya menjadi barah dalah hidup kita.

Perkara yang dapat mengeluarkan gergasi dalam diri kita adalah cabaran, melalui cabaran ini lah kita akan tahu dimana tahap maksimum kita boleh pegi. Cabaran yang perlu kita buat tidak perlu terus kepada cabaran yang amat hebat akan tetapi cukup sekadar cabaran yang kecil-kecil terlebih dahulu.

Orang-orang yang berjaya kebanyakannya bermula dengan tidak tahu apakah potensi mereka, akan tetapi pengalaman mengajar mereka untuk berikan cabaran dalam diri mereka untuk mengecapi kejayaan pada hari ini.

2 ulasan:

  1. salam kawan....,
    terkezut jugak baca tajuknya hmmm ado gergasi rupanya aku ni... ohhh kebolehan rupernya. zakir buntulah antara memenangi cabaran(ujian) VS menahan sabar apa bezanya...

    BalasPadam
  2. salam sahabat
    hehe jangan terkejut sangat dengan tajuk tu. memenangi cabaran ni merupakan sesuatu yang kita dah set,contoh zakir set esok nak habiskan buku yang dibaca pada hari ni. untuk menahan sabar pulak merupakan tindakan kita terhadap ujian. harap dapat bantu sahabat^_^

    BalasPadam