Rabu, 9 Jun 2010

Anda buat apa ketika bosan?

Saya yakin dan percaya ada waktu dan ketika kita kan rasa amat bosan walaupun kerja berlambak depan mata.Bosan terjadi kerana kita terlalu lama membuat sesuatu ataupun kita tidak ada idea langsung untuk buat apa-apa.

Saya akan kongsikan dengan anda beberapa perkara yang boleh kita isi semasa boring. Tidak semestinya semua perkara anda perlu buat cuma ambil yang sesuai sahaja dengan situasi anda.

Pertama: cuba ambil apa-apa buku,jangan majalah mangga dah la ye hehehe.Saya syorkan membaca kerana minda akan bekerja disaat anda membaca buku tersebut walaupun satu muka surat yang anda baca.

Kedua: Join apa-apa forum di internat. Kita paling suka kalau bertukar tukar pengalaman dan ilmu bukan?so forum lah tempat paling sesuai nak mencurah ilmu.Bergerak la sket minda anda tu^_^

Ketiga: Cuba fikir-fikirkan apa perkara yang dapat menambah pendapatan anda. Cuba buat rangka dan gerak kerja ringkas.Saya yakin anda semua inginkan pendapatan tambahan bukan? oleh itu menfaatkanlah masa yang ada untuk berfikir cara untuk menambah pendapatan anda.

Keempat: cari kawan untuk berbual benda-benda yang positif bukan mengumpat ye

Kelima: membaca artikel di blog-blog yang terkenal

Keenam : membaca al-quran,senang-senang je dapat pahala free kan?

Semoga kita tidak sia-siakan masa yang diberi oleh Allahs.w.t kepada kita kerana masa itu merupakan amanah kepada kita....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan