Rabu, 30 Jun 2010

Pengorbanan hari ini adalah untuk kesenangan hari esok

Salam perjuangan dan salam ke amanan

bersyukur kita pada Illahi kerana masih lagi memberi runag kepada saya untuk berkongsikan pengalaman hidup.walaupun masa membataskan saya untuk mencoretkan segala pengalaman akan tetapi saya gagahi juga bagi memberikan sedikit suntikan kepada sahabat saya yang sedang membaca blog saya ini.

Setiap kemanisan yang kita garap pada hari ini adalah hasil daripada pengorbanan kita pada hari semalam atau pada tahun atau bulan yang lepas.Adakah kemanisan itu akan datang dengan sendiri?sekali-kali tidak kerana sduah ketetapan Allah s.w.t kemanisan itu pasti ada kesusahan disebaliknya.

Islam itu berkembang dengan penuh pengorbanan,kekasihnya nabi Muhammad s.a.w telah dilantik sebagai Rasul akhir zaman bagi menegakkan kalimah LAILAHAILLLALLAH....
Perjuangan baginda dimulai dengan secara senyap dan akhirnya dakwah baginda meliputi segenap penjuru peta dunia.Sehinggakan Islam itu bertapak di negara Cina. Bayangkan berapa jauh perjalanan yang terpaksa ditempuh sahabat nabi Saad B Abi Waqas untuk berdakwah disana.Sehingga kini Islam semakin berkembang disana dan semakin utuh nilaiannnya.

Anda korbankan apa pada hari ini?
Jika anda berkorban sesuatu yakinlah anda menggenggam kejayaan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan