Selasa, 14 Jun 2011

sumai yang berjaya

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah kita masih dapat bersama dalam pertemuan di alam maya. Kita gunakan teknologi yang ada untuk mendapat kejayaan di dunia dan akhirat.

Jika ada pembaca blog ini bergelar suami, soalan yang saya ingin ajukan ialah apakah anda telah berjaya menjadi seorang suami?seorang suami yang berjaya bukan yamg memiliki aset berjuta atau boleh memenuhi setiap apa yang dikehendaki oleh isteri dan anak-anak. Akan tetapi kejayaan suami terletak kepada sejauh mana dia dapat mendidik isteri dan anak-anak menjadikan Allah s.w.t adalah matlamat hidupnya.

Para suami perlu mendidik isteri agar bergantung kepada Allah s.w.t semata, bukan bergantung kepada suami. Memahamkan isteri bahawa perkahwinan adalah untuk mendapatkan redha Allah s.w.t dan mengikut sunnah.Sekiranya isteri anda telah mendapat Allah s.w.t sebagai matlamat hidupnya insyaallah kita akan bersamanya diakhirat akan tetapi sebaliknya jika isteri mengharapkan suami,bergantung kepada suami maka belum tentu kita kan berjumpa dengannya diakhirat.

Suami yang hebat adalah suami yang disayangi Allah s.w.t.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan