Ahad, 11 September 2011

ikut perintah Allah insyaallah berjaya

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah dipanjatkan kesyukuran kerana kita dapat bersama sekali lagi walaupun sudah agak lama saya tidak berkongsi di sini,banyak perkara yang saya perlu hadapi demi menyahut amanah yang telah diberikan kepada saya.

Semoga keimanan kita kepada Allah s.w.t tidak goyah walaupun ujian yang diberikannya kepada kita membuatkan diri kita separuh gila,tetapi ingatlah bahawa kita merasakan diri kita hampir gila tetapi yang sebenarnya selepas kegilaan itu adalah kejayaan buat kita sebagai hamba.

Diantara kita sudah pasti ada yang banyak melakukan kesilapan dalam kehidupan,apakah yang ada fikir disaat ini?anda rasa tidak ada peluang untuk kembali kejalanNya?masa depan anda sudah gelap?itu semua adalah pemikiran yang sangat salah. Pemikiran yang benar adalah jika kita masih mengikut jalan Allah s.w.t insyaallah kita pasti akan menang tidak di dunia tetapi diakhirat.

Bak kata guru saya dunia ni tempat para kekasihnya di reging....betul bukan? Para rasul, para sahabat dan para kekasih ALlah sentiasa diuji sehinggalah mereka meningglkan dunia ini. Ayuh kita bangkit membina hidup baru, langkah lah dengan bersemangat kerana pentas kita adalah di sini dan kita harus menggunakannya dengan sebaiknya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan