Rabu, 14 September 2011

mencari ketenangan dengan mengasingkan diri

Asalamulaikum sahabat semua

Alhamdulillah kita masih dapat bertemu dan dengan satu tujuan untuk berkongsi sesuatu dengan semua.Bagaimana dengan puasa sunat 6 sahabat semua?jika belum habis cepat-cepatlah habiskan kerana syawal hampir masuk ke minggu ke tiga.Pulun jangan tak pulun sebab belum tentu kita akan bertemu dengan ramadhan dan syawal yang akan datang kan?

Hari ini saya ingin berkongsi dengan sahabat semua tentang bagaimana kita untuk mendapatkan kembali kekuatan dan ketenangan dalam menghadapi ujian hidup ini. Salah satu caranya ialah kita bercuti panjang. Kita jangan beritahu kepada sesiapa pun terutamanya manusia yang sering memberi kita masalah,kita hanya beritahu kepada insan-insan terdekat kita. Pastikan phone anda off bagi memastikan hidup anda benar-benar tenang semasa proses pengasingan diri.

Saya sarankan pergi ke pusat-pusat peranginan yang murah tetapi puas hati dengan alam sekelilingnya yang menjana ketenangan untuk kita. Akhir sekali banyakkan ibadah walaupun kita dalam proses bercuti daripada mengahadapi masalah hidup. Kerana punca ketenangan hanya dengan mengingati Allah s.w.t, bercuti itu dalah salah satu usaha lahiriah kepada sahabat semua disamping ibadah. Semoga kita bertambah kuat mulai esok amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan