Ahad, 12 Februari 2012

manusia yang bongkak jika terlambat...

asalamualaikum sahabat semua

alhamdulillah bersyukur kita kepada allah s.w.t kerana dengan rahmatnya kita dapat bersama di lapangan kehidupan. pastikan kapal yang kita naiki adalah kapal yang selamat dan kita tahu kemana arah tujunya.

Manusia ada pelbagai sifat,tetapi yang pasti ialah manusia punyai sifat yang hampir sama, yang membezakan adalah ketaqwaan,ilmu dan amal. beberapa hari ini saya terdedah dengan ,manusia yang merasakan dunia tidak akan berakhir. kerjanya sentiasa menzalimi orang disekelilingnya dan begitu bongkak dengan ilmu yang ada padanya.

saya merujuk kepada manusia yang bertuhankan jin dan syaitan, bagi merealisasikan matlamat hidupnya iaitu "janji aku puas" manusia seperti ini susah untuk menerima nasihat, yang dapat merubah mereka hanya lah dengan kesakitan musibah yang terjadi keatasnya. jika anda ada berjumpa insan seperti ini, nasihatilah mereka dan katakan malaikat izrail sentiasa melihat kamu...berlindunglah kita dengan allah s.w.t agar kita termasuk diantara hambanya yang sentiasa mengharap rahmat dan redhanya walaupun berkorban segalanya...tidak mengapa jika keranaNya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan