Ahad, 4 Mac 2012

jika tiada perasaan bersyukur hati pasti tidak kaya

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah diatas segala kurnianNya kepada kita, apabila kita melihat diri kita dari hujung rambut sampai ke hujung kaki alangkah lemahnya kita kerana kita bergantung sepenuhnya dengan Allah s.w.t

Perjalanan hidup kita tetap akan berterusan sehinggalah kita memejamkan mata, selagi belum menutup mata kita perlu melangkah walaupun terasa sangat berat untuk melangkah dan mungkin juga ada diantara kita yang hampir terjatuh dalam kehidupan.

Perasaan sedih kecewa ditimpa ujian dalam mehidupan ini, akan tetapi kita semua perlu sedar bahawa kehidupan ini bukan milik kita dan juga bukan milik orang lain kerana kehidupan itu dimiliki oleh Allah s.w.t kerana DIA yang Maha Hidup. Segala apa yang berlaku adalah atas kehendakNya.

Ramai yang terlupa, dengan angkuhnya menyalahkan orang lain diatas kejatuhan hidupnya tetapi lupa bahawa kejatuhan hidupnya dibenarkan oleh Allah s.w.t dimana kita ini adalah hambaNya.

Bersyukurlah kita sahabat kerana kesakitan itu hanya sedikit jika kita hendak bandingkan dengan nikmat kurnianNya yang sangat banyak dan tidak dapat kita hitung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan