Selasa, 30 Mac 2010

Fadhilat ayat akhir surah at-taubah

Salam kasih sayang buat semua

Alhamdulillah saya dapat menyambung amalan ayat Al-Quran yang saya kongsikan semalam, walaupun ayatnya agak pendek,akan tetapi beristiqamahlah kerana Allah.

Diantara kelebihan ayat ini ialah pembacanya tidak akan mati sehinggalah ditakdirkan oleh Allah untuk lupa membaca ayat tersebut.Ini bermakna selagi kita beramal dengan ayat ini maka kita tidak akan mati pada hari kita masih lagi ingat dan amal ayat tersebut(apa-apa pun semuanya dalam kekuasaan Allah)

Pengalaman saya yang membuatkan saya tidak mahu tinggalkan amalan ini ialah berkenaan nenek saya yang tersayang,saya tidak mengetahui bahawa nenek saya mengamalkan ayat tersebut.Sehinggalah satu hari nenek saya berwasiat kepada anak-anaknya.keesokan harinya nenek saya meninggal....apabila ditanya kepada yang pakar tentang ilmu ayat Al_quran, memang benar bahawa amalan ini membolehkan kita tahu bila kita kan mati.


Allah Maha Mengetahui

Tiada ulasan:

Catat Ulasan