Khamis, 18 Mac 2010

MENCARI KEKUATAN

Kehidupan kita hari ini membuatkan kita sentiasa menceritakan tentang kehidupan,penuh dengn warna,penuh dengan emosi,bermacam-macam permasalahan yang membuntukan minda. Salah satu cara untuk mengatasi segala masalah adalah dengan mendekatkan diri dengan Allah melaui bacaan ayat-ayat suci Al-Quran.

Dalam Al-Quran terdapat satu surah dimana sekiranya kita tidak membacanya di dalam solat maka solat kita tidak akan sah,ini menurut mazhab syafie.ayat itu ialah surah al-fatehah.Surah ini mempunyai seribu rahsia yang tidak tercapai dik akal manusia.Surah ini sudah melengkapi seluruh aspek kehidupan.ini bermakna surah ini jugalah panduan untuk keseluruhan kehidupan kita di dunia.

Para ulama telah menggariskan panduan cara untuk kita mengatasi masalah hidup yang berkaitan dengan rezeki,pernusuhan,hajat dan sebagainya dengan melakukan riadah dengan surah al-fatehah.dengan mengamalkan surah al-fatehah sebanyak 100kali sehari,insyaallah kita akan dapat menyelesaikan segala masalah di dunia ini.paling tidak pun kita akan dapat ketenangan dari zikir kepada Allah,semoga perkongsian ini bermenfaat kepada semua. Sekiranya ada sesiapa yang memiliki amalan zikir surah al-fateah ini silalah berkongsi di ruangan komen.

Selamat beramal

Tiada ulasan:

Catat Ulasan