Ahad, 28 Mac 2010

Mari beramal

Salam kasih sayang kepada semua sahabat yang saya sayangi, semoga Allah sentiasa merahmati kita walaupun kita kadang-kadang lebih sayangkan pakwe atau makwe dari Allah. gurau je tu ye^_^

Alhamdulillah dikesempatan ini saya ingin kongsikan satu amalan yang telah sekian lama saya amalkan,dan amalan ini saya tidak mahu tinggalkan kerana ianya mempengaruhi dunia dan akhirat kita.

Setiap dari kita berkewajipan menyembah dan patuh kepada Allah setiap saat dan tenpat,dalam apa jua keadaan.Jangan kita sempitkan masalah ibadah itu ye.Kerana ibadah terlalu luas untuk kita perbincangkan.

Ok lah fokus utama kita pada hari ini ialah amalan untuk kita buat setiap hari,amalan yang saya ingin kongsikan ialah amalan berupa wirid ayat Al-Quran surat At-Taubah ayat akhir (128-129)
Ayat ini elok diamalkan setiap hari 7kali pagi dan 7kali petang,niatkan semata-mata kerana Allah,semata-mata kerana redha Allah.

Akan datang saya akan kongsikan fadhilatnya,jika ada sahabat-sahabat yang terus beramal maka sila kongsikan pengalaman sahabat sepanjang beramal dengan ayat ini.

Salam motivasi buat semua

Tiada ulasan:

Catat Ulasan