Isnin, 9 Ogos 2010

Kasih sayang dan cinta perlu ada limit

Salam rindu buat teman-teman yang sudi membaca blog saya ini. Sudah terlalu lama saya tidak merapu dalam blog saya ni^_^

Bersyukur kita kepada Allah s.w.t kerana kita masih boleh menghirup udara Allah s.w.t. Dan esok kita akan berpuasa,selamat berjuang di bulan puasa. Pada hari ini saya ingin kongsikan tentang kasih sayang dan cinta. Dua perasaan ini merupakan perasaan fitrah bagi manusia semenjak zaman Nabi Adam a.s dan Siti Hawa.

Sayang bermaksud perasaan kita terhadap sesuatu atau manusia yang mempunyai limitnya,ada tahapnya.Ini berbeza dengan perasaan cinta dimana kita sanggup berkorban kepada apa yang kita cintakan.Cinta banyak melibatkan pengorbanan dan banyak melibatkan pengorbanan nyawa. Terlalu ramai pasangan couple yang terkorban kerana cinta.Habis maruah,harta,masa dan tenaga terkorban demi cinta.

Tidak salah kita bercinta akan tetapi perlu ada limitnya kerana apabila cinta itu sampai ke tahap mengorbankan nyawa,cinta itu sudah menjadi haram kerana mengorbankan nyawa.Apabila kita Sayangkan seseorang simpanlah sedikit perasaan benci,cintakan seseorang simpanlah sedikit sedikit perasaan benci.Insyaallah hidup anda selamat.

Cinta paling selamat dan tidak ada limit adalah cinta kepada Pencipta,cinta Allah cinta pertama, cinta kedua cinta kepada Rasulullah dan cinta ketiga adalah cinta kepada Ayah dan ibu.

Sama-sama kita kembali kepada cinta sebenar kerana cinta yang salah amat menyakitkan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan