Isnin, 16 Ogos 2010

Zaman kegelapan


Salam Ramadhan

Alhamdulillah hari ini kita dapat lagi meneruskan kehidupan sebagai muslim dengan mentaati Allah s.w.t berpaksikan ibadah puasa.

Tajuk di atas merupakan tajuk yang kita belajar di zaman sekolah iaitu sejarah dimana ada negara yang pernah berada di zaman kegelapan.Akan tetapi kini zaman kegelapan itu lain tafsirannya.
Zaman ini gelap kerana telah kembali ke zaman jahiliah.Wanita kembali menjadi hamba seks sehinggakan lahirnya anak luar nikah setiap hari.

Berpunca daripada zina makan rosaklah keturunan yang dibina selama ini.Tidak sanggup rasanya mata saya menatap kaki dan tangan si comel yang dicampak di dalam sungai.Di letak dalam tong sampah apatah lagi yang dibiarkan bersemut ditempat yang tidak sepatutnya.

Zaman kegelapan ini diteruskan dengan ilmu hitam yang semakin berleluasa, semakin ramai yang terkena dan semakin ramai yang menggunakannya.Seorang jiran menyihir jiran sebelahnya.Kawan baik menyihir kawan baiknya.Malah lebih teruk isteri menyihir suaminya. Ini lah yang saya katakan zaman kegelapan.Masing-masing tidak lagi mengenal perkara yang baik atau buruk.

Kita sebagai hamba Allah yang beriman dan yakin tiada yang memberikan mudarat melain kan Allah perlu kita pegang dan pergantungan kita akan tetap mantap walau apapun ujian yang melanda diri kita.Ingatlah Allah itu Maha Pengasih kepada hambaNya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan