Jumaat, 8 April 2011

apabila syiar di pinggirkan

Asalamualaikum sahabat semua

Semoga hari sabtu ini adalah hari yang bahagia buat anda, sangat baik kita pergi mengeratkan silaturrahim keluarga kita yang terdekat.Niatkan kerana Allah s.w.t insyaallah rezeki kita bertambah,bukan saya kata Nabi Muhammad s.a.w yang bersabda^_^

Motivasi amat perlu dan berbeza berbeza pula bagi setiap orang,bagi saya motivasi merupakan satu semangat positif yang membuatkan kita kuat secara fizikal mental dan spiritual. Ada yang bermotivasi sebaik sahaja mendapat berita gembira ataupun bermotivasi sebaik sahaja melihat senyuman anak-anaknya.Jika anda dapat mengesan cetusan motivasi anda gunakan ianya untuk menjadikan anda terbaik disetiap hari.

Pengalaman mengajar kita erti kehidupan dan sangat pelik dari sehari ke sehari,itulah kehidupan. Tugasan saya selain mengajar adalah menjadi imam ditempat kerja.Semalam waktu asar ada hamba Allah cuba untuk menggunakan alat pembesar suara bagi melakukan iqamah sebelum solat tetapi muncul tiba-tiba seorang lagi hamba Allah dari hadapan dengan suara yang tinggi menegur hamba Allah yang ingin qamt tadi seperti berikut "tak payah nak pakai pembesar suara,bukan ramai pun yang solat" lihatlah sikap umat Islam kini sahabat semua.

Saya amat kecewa melihat kejadian depan mata saya ini,akan tetapi saya perlu redha bahawa syiar seperti solat 5 waktu ini tidak ad lagi kepentingannya bagi umat Islam sendiri. Sebab itulah umat Islam lemah dan di tindas.

Anda...jangan begitu k,walaupun solat berseorangan azanlah dan qamat,semoga mendapat rahmat dan redha Allah s.w.t

Tiada ulasan:

Catat Ulasan