Jumaat, 1 April 2011

masa lebih berharga bersama keluarga

Asalamualaikum sahabat semua yang saya kasihi

Alhamdulillah kerana hari ini kita masih lagi dapat menyarung baju yang berwarna warni,apatah lagi diserikan dengan wajah yang penuh dengan senyuman.Pernahtak terfikir sekiranya kita bangun dari tidur kita telah dibalut dengan kain putih?pernah dengar lagu cinta kain putih? inilah tanda cinta kita kepada Allah s.w.t. Apabila badan kita sudah diselimuti kain putih maka bermakna cinta kita akan di balas oleh Allah s.w.t.

Demi masa sesunguhnya manusia itu dalam kerugian,inilah salah satu peringatan Allah s.w.t kepada kita.Masa jika kita tidak gunakan dengan perkara yang baik terutamanya dalam melakukan ibadat maka kita akan berada dalam kerugian.

Hari ini saya cuba sedarkan diri saya dan sahabat pembaca sekalian bahawa betapa pentingnya kita memberikan masa kepada keluarga kita.terutama mak,ayah kita.Isteri dan anak-anak kita. Betapa busy pun kita kita tidak lagi sebusy Perdana Mneteri, maka kita masih lagi ada masa untuk insan tersayang kita.

Apa yang penting sangat dengan memberikan masa kepada mereka?kerana ianya merupakan penentu kepada kejayaan kita dan keberkatan kita hidup di dunia ini.Jika kita tidak ada masa dengan mak ayah kita apa yang mereka doakan untuk kita.Jika kita tidak ada masa dengan isteri dan anak kita,mungkinkah keluarga kita akan bahagia bersama kita?

Diantara punca kerosakan remaja di saat ini adalah kekurangan kasih sayang daripada mak dan ayah yang lebih tertumpu kepada mencari duit.Saya seru kepada kita semua berikan masa kepada insan tersayang kita.Insyaallah kita tidak akan rugi dunia dan akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan