Rabu, 28 September 2011

kita memerlukan seseorang untuk?

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah pada petang ini dapat lagi saya menulis sesuatu kepada anda dan semestinya perkongsian yang saya harapkan dapat membantu dalam kehidupan sahabat semua.

Hidup ini merupakan satu pentas yang bukanlah mudah bagi kita kerana pentas yang sedang kita pijak ini penuh dengan bermacam ujian. Setiap daripada kita pasti akan merasai betapa peritnya kehidupan apatah lagi kita ini beriman kepada Allah s.w.t.

Ingatlah pesanan saya ini dan jadikan ianya sebagai azimat, dunia ini adalah tempat kita diuji dan akhirat adalah tempat kita mendapat nikmat.

Kadang-kadang kita blur dengan permasalahan yang kita hadapi sehingga tidak mampu berbuat apa pun, dah macam orang gila yang tidak ada arah. Apabila kita tidak ada arah cubalah cari seseorang yang boleh mengarahkan kita kemana. Tetapi persoalannya ialah siapa?

Orang tersebut mestilah orang yang beriman kepada Allah s.w.t, memnunaikan segala yang fardhu dan banyak mengamalkan yang sunnah-sunnah. Itu adalah asasnya, dan yang paling penting adalah dia seorang pemurah dan baik akhlaknya kerana dua sifat ini adalah sifat ahli syurga. Semoga saya dapat membantu anda serba sedikit pada hari ini kerana inilah yang saya sedang hadapi,semoga anda terus kuat dengan ujian ini....

1 ulasan: