Ahad, 30 Mei 2010

Imaginasi yang menjadikan anda super

Alhamdulillah kita wajib bersyukur kerana masih lagi dapat menghirup udara untuk hari yang baru dan tarikh yang baru,syukur itu akan menambahkan lagi nikmat yang Allah s.w.t berikan kepada kita.

Baru-baru ini saya telah membeli satu cd ceramah yang berkaitan dengan motivasi dan perkara perbincangannya ialah imaginasi yang cemerlang.Saya sudah membaca tentang imaginasi ini melalui sebuah buku oleh penceramah cd tersebut alhamdulillah saya semakin faham erti imaginasi cemerlang.Rupa-rupanya imaginasi yang terurus dan positif itu akan membuatkan kita semakin power dan dapat mengecapi setiap matlamat yang kita letakkan.

Imaginasi itu apa ya?dalam kefahaman saya imaginasi adalah satu cerita yang ada permulaan dan ada akhirnya,kitalah pengarah bagi cerita tersebut.Kitalah pelakon dalam cerita tersebut. Segalanya adalah dalam perancangan kita.Kita yang mengarahkan kemana kita akan pergi.

Perkara pertama yang perlu kita lakukan adalah set kan matlamat anda samada matlamat yang jauh atau matlamat jangka masa dekat.Selepas itu tuliskan matlamat anda disehelai kertas dengan pen hitam dan dengan tulisan yang besar.Seterusnya anda tampalkan pada dinding bilik anda atau tenpat yang mudah anda lihat dan baca.Pastikan anda juga membawa salinan matlamat yang anda tulis kemana-mana untuk dibaca,makin kerap anda baca maka makin kuat keyakinan anda untuk mencapai matlamat tersebut.

Cubalah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan