Selasa, 17 Mei 2011

Happy 24 jam

Asalamualikum sahabat semua

Alhamdulillah pagi ini kita mulakan dengan senyuman, tengah hari dengan senyuman dan petang dengan senyuman.Begitulah cara untuk kita mengawal kehidupan agar sentiasa dalam keadaan yang senyum sentiasa.

Adakah mustahil untuk kita happy 24 jam? jawapannya mudah, tidak mustahil kerana perkara seperti ini tidak memerlukan modal yang besar melainkan hanya dengan kawal perasaan dan emosi anda.Perkara pertama yang perlu kita lakukan adalah dengan memulakan pagi hari dengan happy.Tidak semestinya anda perlu bergelak ketawa, cukup dengan senyuman dan gurauan.

Dalam perjalanan anda akan menghadapi kesesakan jalan raya yang akan mencalarkan minda dan emosi, kawal ianya dengan zikir ataupun cuba dengar radio yang memberi motivasi dan gelak ketawa agar anda tidak terpengaruh dengan keadaan jem di luar kereta.

Sampai sahaja di office hidupkan susana dengan memberi salam dan lemparkan senyuman. Cuba bergurau dengan rakan yang paling rapat dengan anda yang memang anda faham tahap mana gurauan yang dia boleh terima.

Teruskan happy dengan ingatkan diri anda sendiri bahawa anda hendak happy^_^

Anda berubah?satu kejayaan buat saya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan