Sabtu, 14 Mei 2011

manusia yang paling banyak berkorban

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah kita masih lagi dapat meneruskan kehidupan ini, kita wajib bersyukur diatas nikmat kehidupan ini.Sekiranya kita bangun pagi dalam keadaan kita tidak mampu menggerakkan tubuh kita, dan kita dapat melihat diri kita yang terbujur kaku.Saat itu kita pasti dalam kesedihan kerana menyedari diri sudah berada dalam alam yang lebih hakiki.

Hari ibu sudah berlalu,apa yang kita perlu ingat bahawa ibu merupakan makhluk yang paling banyak berkorban untuk kita.Ibulah yang mengandungkan kita selama 9 bulan. Menjaga dan menatang kita sepenuh hati, tidak membenarkan walaupun seekor nyamuk untuk menggigit kita.

Saya pasti, ada ibu yang serba kekurangan. Kekadang terpaksa melakukan luar batasan demi menyara keluarga. Jangan kita sisihkan ibu yang sebegini kerana mereka perlukan belaian seperti kamu kecil-kecil dahulu.

Ada juga ibu-ibu yang sering menyakiti anak mereka dengan bermacam-macam kerenah, bersabarlah wahai anak selagi ibumu tidak menyalahi perintah agama. Mereka adalah kunci syurga buta kita. Walaupun mereka berlainan agama dengan kita, mereka tetap darah daging kita.

Selamat hari ibu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan