Isnin, 13 Disember 2010

Kita Semua Adalah Pejuang

Salam di pagi hari selasa

Anda berpuasa sunat muharram hari ini?jika ya tahniah saya ucapkan dan jika tidak jawapan yang anda berikan maka esok masih berkesempatan.Bagi yang memang tidak boleh doa semoga dipertemukan lagi dihari yang berkat ini.

Kita semua adalah pejuang,anda sedar?jika tidak maka saya bertanggungjawab menyedarkan anda.Hidup ini adalah sebagai satu perjuangan yang sinonim apabila disebut perjuangan seperti dalam peperangan.Hari-hari kita berperang....celik sahaja mata maka kita berperang dengan perasaan malas ingin bekerja,malas hendak ke sekolah, malas hendak ke tempat berniaga. Itu juga adalah perjuangan.

Bagaimana sikap seorang pejuang dalam peperangan?mesti bersikap berani dan berjiwa kental. Kita semua wajib ada sifat seperti ini kerana apa?kerana jika kita tidak ada sikap ini kita akan cepat kecundang dalam banyak perkara.

Dalam sehari lebih sepuluh perkara yang kita perlu hadapi dengan sikap berani dan berjiwa kental.Berjiwa kental bermaksud sabar.....berani bermaksud kuat.....pejuang akan berjuang sehingga ketitisan darah terakhir begitu juga kita semua,perlu berjuang sehingga ke akhir hayat. Jangan sekali-kali kita tamatkan hayat kita kerana malas berjuang.

Semakin banyak halangan yang anda tempuh semakin kuat diri kita jika berjaya menghadapinya. Jika kecundang bangkit sedikit-demi sedikit dan kembali berjuang. Kemenangan pasti akan jadi milik ANDA!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan