Khamis, 7 Julai 2011

anda cakap dan anda buat

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah di pagi jumaat yang penuh keberkatan ini kita masih diberi peluang untuk bersua dangan satu niat berjumpa dan berpisah kerana Allah s.w.t semata. Perjalanan hidup kita jika dimulakan dengan zikrullah insyaallah keseluruhan kehidupan kita pada hari ini pastinya dalam keadaan mengingati Allah s.w.t

Manusia yang akan dihormati adalah manusia yang bercakap dan lakukan apa yang mereka cakapkan. Allah s.w.t telah mengingatkan manusia di dalam Al-Quran tentang betepa Allah s.w.t melaknat sesiapa yang bercakap tetapi tidak melakukannya.

Zaman kini lebih banyak manusia yang bercakap tetapi tidak melakukannya, menyuruh kepada kebaikan tetapi diri sendiri membenci kebaikan.Apabila manusia melihat perbuatan seperti ini sudah pasti golongan ini tidak akan dihormati oleh masyarakat dan seterusnya mendapat laknat daripada Allah s.w.t.

OLeh itu saya menyeru kepada semua sahabat kita sama-sama bercakap(dakwah) dan mengamalkan setiap apa yang kita sampaikan kerana para sahabat dahulu beramal setiap ayat Al-Quran yang turun dan barulah disebar-sebarkan.Semoga anda lebih bersemangat menempuh hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan