Selasa, 26 Julai 2011

manusia yang rasa kebal akhirnya?

Asalamulaikum sahabat semua

Alhamdulillah bersyukur kita kepada Allah s.w.t atas nikmat iman yang Allah s.w.t kurniakan kepada kita wajiblah kita mensyukurinya agar nikmat itu sentisa bertambah.

Satu pengajaran yang saya dapat semalam tentang perangai manusia yang tersangatlah pelik untuk saya kongsikan pada hari ini dengan sahabat semua. Ianya berkaitan dengan seorang hamba Allah yang menolak hukum Allah s.w.t. Beliau merupakan seorang yang berjiwa besar dan kehidupan pun sangat selesa kira kayalah tu. Akan tetapi setiap manusia akan pasti mengalami ujian sama ada yang berat atau pun ringan. Termasuklah hamba Allah ini, apabila ditimpa ujian tersebut maka terkeluarlah dari kata-kata beliau walaupun saya sudah terlanggar hukum biarlah saya yang menanggungnya walaupun itu hukum daripada ALLAH s.w.t.

Cuba sahabat-sahabat semua bayangkan betapa lemahnya iman kita disaat ini sehinggakan hukum ALlah s.wt dipermain dan diperlekehkan oleh hambaNya yang tidak memiliki apa-apa. Kita sebagai hambaNya perlu akur jika kita membuat kesalahan kita perlu dihukum agar di akhirat sana kita tidak menanggung siksa yang lagi pedih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan