Ahad, 24 Julai 2011

jangan kita susah untuk mengucapkan terimakasih

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah bersyukur kepada Allah s.w.t kerana walaupun seminggu sudah kita tidak bertemu tetapi hari ini kita dapat bertemu dengan keizinan dariNya. Bagaimanakah keadaan iman kita disaat ini?jangan risau jika iman kita dalam keadaan yang lemah kerana hakikat iman itu bertambah dan berkurang.Hanya iman para nabi dan rasul sahaja meningkat dari sehari kesehari dan hanya iman malaikat sahaja yang statik.

Ucapan terimakasih adalah ucapan yang sangat mudah sebenarnya tetapi susah untuk kita ucapkan.Banyak perkara yang menyebabkan kita susah dan payah untuk mengucapkan terimakasih. Salah satunya kita bersa ego dengan diri kita sendiri dengan merasakan diri kita hebat dengan usaha yang kita lakukan.Apabila kita sedar usaha kita bukan atas daya kita maka mudahlah untuk kita mengucapkan terimakasih tidak kira siapa dia.

Walaupun yang membantu kita itu hanya anak kita sendiri atau pekerja bawahan kita sendiri cubalah untuk mengucapkan terimakasih kesannya anda akan dikasihi dan disayangi bahkan nikmat akan bertambah dengan izin Allah s.w.t.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan