Sabtu, 22 Januari 2011

2 jam di kedai makan

Salam pagi ahad buat sahabat semua

Kita dapat bertemu lagi dilapangan ini dengan kasih sayang Allah jua.
Pengalaman hidup kita tetap berterusan sehinggalah kita menghembus nafas terakhir.

Ada seorang sahabat yang saya jadikan sebagai abang angkat memberikan saya satu ilmu yang amat bermenfaat>pengalaman dua kali yang sama tapi berbeza,eh camne pulak tu hehehe

Abang anagkat saya suruh saya pergi ke kedai makan dalam masa 2jam dan lihat keadaan sekeliling,alangkah kaget nya saya apabila melihat keadan manusia kini.Apabila sahaja lagu dimainkan(karaoke)seorang pakcik yang dah berumur lanjut memulakan langkah tarian poco-poco mengikut rentak music.

Dalam fikiran saya adakah mereka ini masih menganggap kehidupan masih panjang? adakah kematian itu tidak cukup memberi kesan dalam diri mereka. Selama 2jam pakcik tersebut menari mengikut rentak music yang sesuai dengan tarian poco-poco.Saya yang melihatnya penat tetapi pakcik tersebut tidak menampakkan penat.

Cuba 2jam kita peruntukkan untuk zikir dan bacaan al-quran....agak-agak kita akan sesegar ketika kita menari?......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan