Jumaat, 28 Januari 2011

Ujian besar untuk umat Islam

Salam kasih sayang.

Alhamdulillah kita masih diberi peluang oleh Allah s.w.t untuk meminjam satu hari lagi bagi meneruskan perjuangan kita sebagai hambaNya dan sebagai khalifah di bumiNya.

Dalam beberapa hari ini kawan-kawan dan guru saya banyak membuka fikiran saya tentang keadaan yang amat kritikal yang kita tidak perasan atau buat-buat tidak tahu. Kita perasan atau tidak sistem yang kita gunakan dan kita pakai hari-hari adalah sistem yang diatur oleh yahudi.

Sistem perbankan, adalah satu sistem yang kita guna setiap hari akan tetapi sedarkah kita bahawa sistem yang digunakan di bank adalah sistem yahudi yang menindas kita terutama dalam dalam kita membuat pinjaman kereta atau personal loan....

Kita sedar bahawa di dalam Islam riba adalah haram dan urus niaga itu adalah halal. tetapi saat ini umat Islam terperangkap kerana sistem ini telah digunakan sejak sekian lama.

Jadi apakah yang kita harus lakukan?sampai bila umat Islam di tindas secara senyap?

Kita belum boleh tidur lena sebenarnya seperti saudara kita di palastin. Kita ada kerja yang perlu di selesaikan.Ini cerita umat bukan cerita di kedai kopi.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan