Ahad, 23 Januari 2011

Ujian bagi suami.....isteri

Salam hari Isnin yang penuh dengan kemalasan

jangan malas-malas ya sahabat semua^_^

Pada hari ini saya ingin menyentuh tentang suami. Sebelum kita bernikah kita akan berkenalan dengan seseorang bukan?bercinta dan masuk ke alam perkahwinan. Semasa bercinta bukan main sopan dan santun lagi,apabila sudah nikah semuanya terbongkar.Isteri yang diharapkan menjadi penyejuk mata menjadi punca kepada anda untuk mendapat penyakit darah tinggi atau jantung.

bukan semua suami akan dapat pengalaman sebegini,mungkin sebahagian sahaja^_^ apa yang suami perlu lakukan adalah tambah ilmu dan tegur isteri sekiranya apa yang dilakukan adalah bertentangan dengan Islam.Menjadi kewajipan suami menegur isteri dan mengajar isteri ilmu agama.Ingat ya......ajar isteri fardu ain adalah wajib bagi seorang suami....jika tidak mampu bawalah berjumpa mana-mana ustaz untuk belajar.

Kadang-kadang isteri tidak sedar bahawa apa yang dilakukannya terutama dosa akan melibatkan suaminya juga.Mereka tidak sedar sekiranya tersilap langkah si suami akan masuk neraka kerana perbuatan isteri.

Jadi saya menyeru para isteri jagalah suami anda dengan niat mendapat redha Allah s.w.t dan bukan kerana mengharapkan selain Allah s.w.t.

Jika isteri anda berubah kepada yang baik saya menumpang kebahagiaan anda^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan