Selasa, 1 Februari 2011

Keluhan seorang isteri

Salam mahabbah....

Semoga sahabat semua dalam keadaan yang baik adanya, baik dari segi kehidupan baik dari segi kerjaya baik dari segi kekeluargaan. Saya yakin bukan semua keluarga yang dalam keadaan bahagia,pasti ada masalah yang sedang melanda cuma kritikal atau tidak sahaja.

Apa yang kita sama-sama perlu sematkan dalam diri ialah masalah itu adalah pahala buat kita, ujian itu adalah pahala buat kita.Jangan sekali-kali kita menyalahkan takdir yang dimana Allah s.w.t. yang menjadi pencaturnya.

Isteri zaman kini adalah isteri yang hebat.Mungkin ada yang sedang tersenyum saat membaca blog saya ni^_^Saya berkata sedemikian kerana boleh dikatakan kebanyakan isteri di zaman ini bekerjaya.Bayangkan seorang isteri perlu bangun di awal pagi untuk menyiapkan anak-anak ke sekolah, membuat sarapan pagi, mambasuh kain (mesin basuh dah skng ni) dan menyapu sampah atau menyidai kain yang telah dibasuh.

Hampir banyak tenaga yang digunakan seawal pagi hari berbanding sang suami. Aktiviti seterusnya isteri akan ke tempat kerja mungkin ada yang drive sendiri atau ada juga yang naik kenderaan awam seperti komuter. Di sini mungkin emosi isteri sedang tercalar kerana ujian-ujian seperti jem atau kesendatan dalam komuter tersebut.

Di tempat kerja lain pula kisahnya,bermacam macam kerja perlu disiapkan dan pastinya ada tekanan di situ sehinggalah saat balik dari kerja. ISteri sampai ke rumah dengan penuh kepenatan dari segi jasmani dan rohaninya.

Suami pula sedang berehat bersama anak-anak dan isteri meneruskan rutin dengan memasak sehinggakan tak dapat nak pikir apa yang perlu dimasak, jadi suami perlu mainkan peranan fikirkan menu untuk hari ini^_^

Apa yang lagi penting isteri akan meluahkan perasaan akibat tekanan dan kepenatan sepanjang hari kepada suami, jadi suami perlu dengar dengan taat luahan hati isteri dan berdoa dalam hati agar segala yang sietri tempuh pada hari tersebut mendapat pahala dan anda sebagai seorang suami pastinya meredhainya...

Hebatnya isteri.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan