Rabu, 16 Mac 2011

bencana alam dari sudut iman

Asalamualaikum semua

Semoga pada hari ini kita semakin kuat dalam menempuh kehidupan yang kita sendiri tidak tahu bilakah noktahnya.Cuma yang menjadi pandu arah kita adalah Al-Quran dan Al-Sunnah yang menentukan arah tuju kita sehinggalah ke tarikan nafas kita yang terakhir.

Kemana sahaja kita pergi pasti kecoh dengan bencana alam yang telah terjadi di Jepun khususnya dan kini dikejutkan lagi satu fenomena pada 19hb mac ini dimana kedudukan bulan sangat hampir dengan bumi.Bencana alam sedahsyat-dahsyatnya mungkin akan terjadi. Apakah yang perlu kita lakukan?

Ada yang bertanya kepada saya apa yang perlu kita lakukan?jawapan saya adalah mudah,Allah s.w.t menimpakan ujian dan musibah kepada orang yang beriman untuk meningkatkan lagi keimanan kita kepadaNya bukan untuk menyiksa kita apatahlagi untuk menzalimi hamba-hambaNya yang patuh dan taat atas perintahNya.

Mulai saat ini kita banyak-banyak bertaubat pada Allah s.w.t dan banyak-banyak beramal ibadah,jangan lagi kita hanyut dengan rentak dunia yang tetap mempertahankan keindahan dunia dan mengetepikan keindahan akhirat.Jom amal!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan