Isnin, 21 November 2011

perasaan cinta

Asalamaualaikum sahabat semua

Saya mendoakan anda dalam keadaan yang saaaangat baik walaupun kita sebenarnya banyak masalah hidup.

Hari ini saya ingin kongsikan tentang perasaan kerana perasaan juga kadang-kadang menjadi ujian buat kita. Perasaaan yang saya ingin kongsikan adalah perasaan cinta. Siapa yang belum pernah bercinta angkat tangan?^_^ Saya yakin bahawa semua orang ada perasaan cinta dan ingin dicintai.

Kita berhak mencintai sesiapa pun, tetapi kita perlu ingat perlu ada di dalam lubuk hati kita satu cinta yang mengatasi cinta yang lain iaitu cintakan Allah. Cinta itu adalah satu anugerah yang perlu kita syukuri dan nikmati, sememangnya ia amatlah indah sehinggakan cinta mampu membuat satu perubahan yang sangat dasyat keatas pemiliknya.

Orang yang sakit boleh jadi sembuh kerana cinta, orang yang tidak bermotivasi boleh jadi power oleh kerana cinta. Semoga cinta yang sedang kita peluk adalah cinta yang membawa kita kepada positif. Saya masih ingat novel kedua yang saya baca selepas Konserto Terakhir iaitu novel ayat-ayat cinta. Mungkin ramai yang telah memilikinya, dan ramai juga mungkin yang mengaplikasikan novel ayat-ayat cinta dalam kehidupannya. Rasailah keindahan cinta dengan membaca novel tersebut...semoga air mata cinta yang dititiskan mampu memberikan kebahagiaan untuk kita semua amin....amin....jika tidak di dunia pasti diakhirat....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan