Jumaat, 23 April 2010

Apa yang mempengaruhi emosi kita

Salam kasih sayang

bersyukur kita kepada Allah yang masih memberi kita pelung untuk bertemu di blog ini, satu lagi yang ingin saya kongsikan ialah perkara-perkara yang mempengaruhi emosi kita.

Apa dia emosi?emosi boleh jadi mood,perasaan,seperti gembira,sedih,kecewa dan sebagainya. Persoalannya ialah mengapa berlaku situasi beremosi seperti ini.

Banyak perkara yang boleh kita perhatikan.Pertama ialah emosi sebenarnya atas kawalan kita. Betul atau tidak?ok begini,apabila anda bangun dari tidur anda berasa malas dan tidak segar. ini adalah permulaan emosi anda akan tetapi anda sebenarnya boleh ubah emosi tersebut kepada GEMBIRA.bagaimana? anda sendiri yang perlu lakukan bukan orang lain.Anda perlu katakan bahawa anda mesti gembira dan segar semasa bangun daripada tidur.Insyaallah anda akan berjaya dengan syarat anda mesti HENDAK gembira dan segar.

Kemahuan akan membuatkan kita kuat dan power,jika anda lapar tapi tidak ada kemahuan hendak makan anda pasti tak makan.tapi bila ada kemahuan anda akan terus usahakan untuk mendapatkan makanan untuk dimakan.

RAHSIA kejayaan mereka yang berjaya salah satunya mesti ada KEMAHUAN.

SALAM POWER

Tiada ulasan:

Catat Ulasan