Isnin, 26 April 2010

Kita mencari apa?

Salam kasih sayang

Dalam kehidupan kita ini kita berbeza-beza dari segi matlamat dan mungkin juga ada yang mempunyai persamaan.Dunia ini sebenarnya adalah pencarian.Setiap makhluk Allah di muka bumi ini ada pencarian masing-masing.Pelajar ada pencariannya,bermula dengan peperiksaan UPSR sehinggalah kepada DR.Begitu juga manusia yang bergelar sufi,dimana pencarian mereka hanya lah Allah.Perjalanan yang mereka tempuh semuanya hanya kerana Allah sehinggakan ada diantara mereka yang menolak syurga dan hanya hendak Allah.

Perjalanan seorang yang hendak jadi jutawan melalui bermacam-macam kepahitan dan kejatuhan. Setelah menggenggam title jutawan itulah saat paling manis kerana usaha yang dilaksanakan menghasilkan buahnya.Akan tetapi inikah matlamat sebenar kita?

Perjalanan seorang ahli politik merupakan perjalanan yang menyakitkan sebenarnya kerana depan tepi dan belakang ada sahaja musuh yang ingin menikam.Pantang berbuat salah itulah yang akan dijadiakan modal untuk menjatuhkan.Jika bernasib baik bolehlah memerintah di sesuatu tempat dalam beberapa penggal selepas itu apa kesudahannya?

Apakah perjalanan seorang muslim?
Perjalanan seorang muslim ialah tidak lekang dari ingat kepada Allah dan sentiasa patuh dan taat kepada Allah Taala.

Anda mencari apa?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan