Rabu, 9 Jun 2010

Perjuangan yang sebenarnya

Alhamdulillah umat islam kini sedang bangkit oleh kerana isu saudara kita di palastin yang kini semakin hebat diperkatakan.Seluruh dunia mengecam perbuatan zionis yang semakin zalim dan bertambah-tambah zalim.

Semua umat Islam yang prihatin telah bersama-sama membuat solat hajat untuk keselamatan saudara seIslam kita yang pergi menghantar bantuan disana,malahan Qunut Nazilah juga dibaca setelah solat fardhu bagi permohonan untuk perlindungan dan bagi permohonan untuk dihancurkan Zionis ini.

Satu perkara yang kita lupakan,kemenangan itu hanya akan kita dapat setelah semua umat Islam di seluruh dunia kembali kepada Al-Quran dan Sunnah sepenuhnya.Solat berjamaah itu didirikan seperti mana solat Jumaat secara mingguan.Pada solat jemaah lah kekuatan umat Islam,tapi kita lupa itu semua.

Ingatkan diri kita,ingatkan ahli keluarga kita,ingatkan rakan-rakan kita agar bersama-sama membanjiri mana-mana masjid dan surau bagi menyatakan kehambaan kita pada Allah s.w.t dan penyerahan diri kita kepadaNya.

Kita perlu bersatu dibawah satu aqidah,bukan berpecah belah oleh kerana masalah furu' yang semakin menular tidak lupa juga kepada masalah politik yang semakin kacau bilau.Kasihanilah orang-orang kampung yang semakin pening.

Perjuangan itu sememangnya menyakitkan,bukan mudah untuk kita mendapat kemanisan iman,keharmonian,ketenangan melainkan dengan sedikit pengorbanan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan