Selasa, 12 Julai 2011

kita jadi gila apabila?

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah kita masih dapat bertemu di pagi rabu yang serba dingin ini dan di tempat saya berkumandang di masjid terdekat alunan ayat-ayat al-quran dan saya yakin ada insan yang telah kembali kepada Allah s.w.t pada hari ini.Kematian terjadi setiap saat dan merata tempat.Mati adalah satu kepastian dan permulaan hidup bagi kita.

Putaran hidup kita akan saling bersandar antara satu sama lain, kita perlukan ayah dan ibu untuk lahir kedunia dan ayah dan ibu perlukan kita untuk meneruskan keturunan mereka. Peniaga perlukan pelanggan untuk membeli segala apa yang mereka jual. Doktor perlukan pesakit untuk membeli segala ubatan dan perkhidmatan begitu juga dengan cikgu yang memerlukan murid-murid untuk mereka mengajar.

Akan tetapi satu perkara yang kita perlu ingat, jangan kita 100% bergantung dengan manusia. Kerana kita perlu bergantung 100% pada Allah s.w.t. Jika pergantungan kita pada manusia atau makhluk maka kita akan kecewa setiap saat dan setiap detik.Jadi saya tidak mahu kita semua kecewa.Ayuh Allah bersama kita setiap saat dan tarikan nafas kita.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan