Ahad, 10 Julai 2011

susahnya menerima kematian

Asalamulaikum sahabat semua

Saya mengharapkan sahabat semua dalam keadaan yang sangat baik dari segi fizikal mental dan spiritual tetapi yang perlu kita beratkan adalah spiritual kerana jika spiritual kita lemah tetapi fizikal kita kuat juga sebenarnya tidaklah bagus untuk kehidupan dunia dan akhirat kita kerana manusia yang selalu sihat dari segi fizikal akan lupakan Allah s.w.t dan jika dia sakit barulah hendak menyebut nama Allah s.w.t.

Setiap yang bernyawa akan merasai kematian ini bukanlah cakap penceramah tetapi ini adalah Kalam Allah s.w.t. Maka kita perlulah sedar dan yakin kita semua akan merasai saat kematian kita dan kembali ke sisi Allah s.w.t.

Cuba lihat diri kita dan tanyakan diri kita "adakah aku sudah bersedia untuk mati?" hati anda akan menjawab dan jawapan itu perlulah di bezakan dengan apa yang sedang anda usahakan sekarang.Adakah mengejar duit itu persiapan untuk kematian? adakah dengan meratapi pemergian insan yang tersayang itu adalah tanda kita meyakini kematian?

Ayuh sahabat semua,kematian adalah motivasi terindah buat seorang muslim.Jangan biarkan diri kita kesedihan kita menghadapi kemataian.Bayangkan kita sedang dimandikan,dikafankan dan disembahyangkan pasti kita terus memecut untuk membuat persiapan kematian diri kita sendiri.

Anda berubah?satu kejayaan buat saya^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan