Khamis, 29 September 2011

berhati-hati dengan perempuan jahat

Asalamualikum sahabat semua

Alhamdulillah kerana kita masih dapat meneruskan kehidupan kita yang sebentar cuma. Lihatlah berapa ramai antara saudara mara kita dan kawan-kawan kita yang telah pergi meninggalkan kita.Kita bila lagi? soalan ini perlu kita ingat sampai bila-bila agar kita tahu dan sedar kemana arah kehidupan kita ini.

Wanita adalah salah satu makhluk Allah s.w.t yang sangat indah, mengikut sejarah wanita berasal daripada nenek kita iaitu siti hawa. Nabi Adam a.s kesunyian di dalam syurga dan Allah s.w.t menciptakan Siti Hawa untuk menemani kesunyian nabi Adam a.s di dalam syurga.

Akan tetapi ingatlah wahai sahabat wanita sangat hebat dengan tipu dayanya, mungkin ramai wanita yang marah dengan pernyataan ini. Sebelum anda memarahi saya bacalah sejarah Nabi Yusuf dan zulaikha dimana zulaikha menggoda nabi yusof untuk memuaskan nafsunya.

Zaman ini adalah zaman penipuan, ramai yang melakukan apa sahaja untuk mendapatkan duit ataupun harta seperti kereta dan rumah dengan jalan yang salah. Banyak kisah yang kita boleh baca dimana wanita menggunakan apa sahaja yang ada dalam diri mereka untuk mendapatkan kehendak mereka. Semoga kita mendapat sesuatu yang boleh kita fikirkan dan amalkan, semoga isteri anda adalah isteri yang solehah amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan