Ahad, 4 September 2011

hari raya penuh dengan dugaan

Asalamualaikum sahabat semua

Dikesempatan ini saya mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin jika saya ada salah dan silap kepada sahabat semua,kerana mungkin ada yang terasa dengan perkongsian dan pandangan saya di dalam blog ini.Niat saya tidak lain dan tidak bukan untuk mendapatkan keredhaan Allah s.w.t agar kita sama-sama beringat bahawa hidup ini hanyalah bayang-bayang dan akhirat tempat yang abadi.

Raya kali ini bagaimana?sudah pasti ramai yang gembira kerana berjaya berpuasa selama sebulan. Kanak-kanak adalah golongan yang paling happy kerana mereka dapat baju baru dan duit raya, manakalah ayah dan ibu serabut kepala kerana banyak menghabiskan duit untuk belanja raya, bagi mereka apalah sangat duit jika hendak dibandingkan dengan kegembiraan anak-anak.

Cuma perlu kita ingat disaat kita bergembira dna ketawa ada dikalangan kita yang sedang bersedih dengan pelbagai sebab,ada yang sudah tiada ayah dan ibu, ada yang sedang berada di katil hospital atau mungkin ada yang ditimpa musibah rumah terbakar. Semua itu adalah perancangan Allah s.w.t kita sebagai hambaNya perlu sabar dan redha dengan ketentuanNya. Jangan kita menunding jari kepada Allah s.w.t kerana itu adalah sikap yang membahayakan aqidah kita.

walau apa pun ujian yang datang ingatlah bahawa hidup ini sementara cuma^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan