Khamis, 13 Oktober 2011

terpulang kepada kita sebenarnya

Asalamualaikum sahabat semua

Hari ini adalah hari jumaat yang merupakan penghulu segala hari, penuh dengan keberkatan dan rahmat daripada Allah s.w.t. Ada satu saat pada hari jumaat dimana doa dimustajabkan oleh Allah s.w.t. akan tetapi kita tidak tahu bila saat itu kerana saat mustajab doa itu seperti malam lailatul qadar yang tidak tentu harinya. Apa pun sama-sama kita banyakkan doa untuk kejayaan kita di dunia dan akhirat.

Walau apa pun yang terjadi kepada kita sebenarnya adalah bergantung kepada kita. Setiap masalah adalah berpunca daripada kelemahan kita sendiri jadi kita jugalah yang mampu untuk menghadapinya dan mencari jalan penyelesaian atas segala masalah. Cuma kekuatan yang ada pada kita tidak dapat untuk kita gunakan sepenuhnya kerana kita jarang sekali hendak berfikir dan mengkaji tentang diri kita sedangkan ada satu pepatah mengatakan jika kita kenal akan diri kita maka kita akan mengenal Allah s.w.t.

Banyak sekali nikmat yang Allah s.w.t berikan kepada kita sebenarnya itulah kekuatan yang ada pada kita, ingatlah bahawa Allah s,w,t amat sayangkan hamba-hambaNYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan