Khamis, 15 Mac 2012

jika Allah suka kenapa nak bimbang?

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah semoga Islam yang ada dalam diri kita bukanlah semata-mata topeng tetapi Islam yang kita galas adalah berpandukan Al-Quran dan Sunnah. Jangan kata kita hebat walaupun kita ada PHD dalam Quran Sunnah atau PHD dalam Qiraat kerana kita masih belum mampu menandingi kehebatan Imam Syafie, Imam Hanafi, Imam Maliki dan Imam Hambali. Cermin diri kita adakah amalan kita seperti mereka, cermin diri kita adakah kita mampu meninggalkan dunia demi agama.

Sahabat semua....pada pagi ini saya agak serius kerana melihat keadaan manusia disaat ini yang semakin lalai dengan nafsu sendiri, kita lebih banyak mengutamakan nafsu,perasaan dan keduniaan berbanding dengan perintah Allah s.w.t. kepada kita. Lihatlah berapa ramai yang tidak solat subuh semata-mata ingin mengejar waktu punchcard sebelum pukul 8 pagi. Berapa ramai yang tidak mengeluarkan zakat kerana takut kurangnya harta dan berapa ramai menolak hukum hudud kerana berbagai alasan yang mengikut hawa nafsu sahaja.

Ayuh bangunlah wahai jiwa umat Islam kita bukan lagi diambang keselesaan kerana maut dan masa titik pertemuan kita dengan rABBUL jaLIL SEMAKIN HAMPIR. aDAKAH KITA INGIN BERJUMPA DENGANNYA DALAM KEADAAN DERHAKA?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan