Rabu, 19 September 2012

Seandainya masih ada peluang jika tidak....

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah ucapan dipanjatkan kepada Tuhan Pencipta alam Allahu Rabbi diatas segala nikmat yang kita masih nikmati, sesungguhnya kehidupan ini adalah satu perjalanan yang sangat singkat untuk menuju kepada kehidupan yang lebih abadi.

Lama sungguh saya tidak mencoretkan sesuatu di dalam blog ini walaupun jarang sangat menulis tetapi masih ada yang sudi membaca blog ini saya mendoakan agar kalian semua dalam keadaan yang sangat hebat ^_^

Banyak sudah ranjau yang kita tempuh, banyak sudah keringat yang menitis, banyak juga wang dan masa terbuang kerana melayan ujian yang datang. adakah itu berbaloi buat kita? jawapannya ia kerana ujian itu sangat indah jika dapat merasai nikmat nya. tetapi berapa ramai yang memahami kelazatan ujian?

Kes rumah tangga semakin kronik jika kita selami dari satu sudut, sehinggakan ada yang sudah beranak enam tidak mahu meneruskan perjuangan sebagai seorang isteri gara-gara suami disukai oleh perempuan lain yang mengoffer diri untuk menjadi isteri kedua.

Memang satu penyiksaan jika berkongsi suami, bertentangan dengan jiwa seorang wanita. tetapi adakah dengan penceraian itu anda pasti dapat kebahagiaan yang seperti sekarang? bukankah perkara ini halal apabila dijalankan. Sungguh rumit....hati berlawanan dengan hukum yang telah termaktub, jaga-jaga kerana salah langkah maka syirik lah kita kepada Allah s.w.t.

Perkara seperti ini mungkin tidak semua yang alami, tetapi ramai juga yang sedang alami. Bagaimana cara yang terbaik? ikutlah kehendak dan ketentuanNya kerana hanya Dia yang tahu apa yang terbaik untuk kita. Selagi kita taat kepadaNya selagi itulah kita mendapat kemenangan walaupun dimata manusia kita kalah.

Setiap masalah pasti ada penyelesaiannya, hanya kita tidak mahu menerimanya. Insyaallah saya akan kongsikan tips bagaimana mendapat jalan keluar daripada masalah kehidupan akan datang...wassalam

Tiada ulasan:

Catat Komen