Ahad, 26 Februari 2012

bekalan untuk kita...sila sebarkan

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah syukur kepada Allah s.w.t diatas segala nikmat yang tidak terhitung dan tidak dapat kita bayar segalanya kepada Rabb kita semua.

Oleh itu jangan kita bangga apatah lagi takabbur dengan segala nikmat ini kerana semuanya adalah milik DIA. Hari ini saya ingin kongsikan satu ilmu yang saya dapat daripada yang berbahagia ustaz shahrin salah seorang perawat islam yang amat saya hormati kerana sentiasa berkongsi ilmu kerohanian yang membawa kita berjaya di dunia dan akhirat.

Saya pernah berkursus dengan ustaz selama sehari untuk mendalami ilmu kerohanian, alhamdulillah disini saya kongsikan satu amalan yang dinamakan ilmu zikir istinjak, maksud intinjak adalah penyucian diri daripada najis dosa. Zikirnya sangat simple, semua orang boleh amlakan walaupun sambil memandu atau sambil bersenam di tepi tasik. Khasiat zikir ini boleh dirasakan sendiri oleh anda yang beramal dengannya.

zikirnya adalah seperti berikut (1) Astaghfirullahalazim 100 kali sambil munajat kepada Allah s.w.t Ya Allah ampunkanlah segala dosa zahirku,dosa mata,dosa mulut,dosa kaki dan sebagainya. (2) Allahummasollialamuhammad 100kali sambil munajat Ya Allah ampunkanlah segala dosa batin ku dan dosaku kepada RAsulullah dan (3) Lailahaillallah 100kali sambil munajat Ya Allah ampunkanlah dosa syirikku kepadaMu, amalkan 2kali sehari selepas subuh dan magrib selama 40 hari. Saya ijazahkan kepada sesiapa yang hendak beramal, jika ada apa-apa pertanyaan dan pengalaman sila sms saya ditalian 0132736649

Tiada ulasan:

Catat Ulasan