Khamis, 9 Februari 2012

kita leka dengan perkara remeh

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah syukur kita kepada Allah s.w.t kerana masih dapat berpijak di bumiNya ini untuk kita menyemai seberapa banyak benih dan kita tuai pada hari akhirat kelak.

Hari ini adalah hari jumaat yang penuh keberkatan, saya mulakan pagi ini dengan sedikit lemah kerana tugasan yang sangat menghimpit semalam.tetapi saya tetap bersyukur kerana diberi kekuatan untuk menyelesaikannya.

Saya sangat tersentuh dengan bacaan qunut nazilah yang dibacakan imam pada solat jumaat tadi, apabila disebut sahaja Ya Allah selamatkanlah pejung-pejuang Islam, hancurkanlah kuffar, maka berjujuran air mata saya kerana mengenangkan mereka yang sedang berjuang dan mengenangkan keadaan kita disini.

Mereka yang sedang berperang mempertahankan aqidah Islam dalam keadaan yang sangat tidak selesa,disaat ini mereka solat diatas tanah,minum hanya beberapa teguk air, tidur hanya beberapa minit,makan hanya sekali sehari, bagaimana kita disini sahabat? kita solat diatas karpet yang empuk,makan 3kali sehari,tidur diatas katil yang sangat enak, minum bermacam-macam jenis air tetapi apakah kita berjuang untuk Islam? kita adalah lemah berbanding mereka yang sedang bermujahadah mempertahankan aqidah mereka.

Kita kalah dengan mainan politik,kita kalah dengan mainan emosi,kita kalah dengan kasih sayang dan cinta,dan kita kalah dengan kemanisan dunia.Kita memang tidak layak untuk mendapat kemenangan di akhirat sana.Ayuh bangunlah untuk bersedia melukakan hati dan perasaan mu semata-mata kerana Allah....Allah.....Allah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan