Selasa, 22 Mei 2012

manusia tidak suka cabaran hidup

asalamualaikum sahabat semua apa khabar?

alhamdulillah kita masih berkesempatan untuk berkomunikasi didalam alam maya ini dengan tujuan untuk berkongsi tentang kehidupan.bagaimana kehidupan anda hariini?jika dalam keadaan yang baik alhamdulillah jika tidak itu adalah cabaran dalam kehidupan kerana kehidupan itu mesti ada cabaran.

ramai yang diantara kita yang tidak selesa dengan ujian serta kesakitan,bahkan ada yang sangat takut dengan ujian.kita perlu sedar jika kita mahu ujian dalam hidup kita tidak layak untuk menjadi manusia yang beriman kerana Allah s.w.t telah menegaskan didalam al-quran bahawa orang-orang beriman pasti diuji.

mengapa kita lihat manusia yang tidak solat dan juga manusia yang tidak beriman kita lihat kehidupan mereka lebih baik daripada kita?kerana mereka ini adalah golongan yang akan terus sesat dengan kenikmatan yang Allah s.w.t kurniakan sehingga mereka tidak tahu bahawa kehancuran menanti mereka di alam barzakh. Jalan kemewahan,kesenangan,kebahagiaan tidak ada ujian adalah jalan yang ditempuh oleh insan-insan yang kebanyakannya derhaka kepada Allah s.w.t. sedangkan jalan penuh onak dan duri itu adalah jalan para kekasih Allah s.w.t.mana yang kita ingin pilih?

1 ulasan: