Selasa, 25 Mei 2010

Jangan Lupakan Allah

Selamat pengantin baru saya ucapkan kepada sahabat-sahabat yang mungkin akan bernikah pada bulan hadapan,boleh dikatakan bulan 6 ni bulan pesta dan bulan gantung periuk hehehe. Walau apa pun yang kita lakukan mestilah wasatiah(beserdahana)

Hari ini saya ingin bercakap tentang diri kita yang sering melupakan Allah s.w.t.Ok begini, kita semua mempunyai masalah yang bermacam-macam.Tidak perlu saya utarakan disini satu persatu masalah kita semua.Selalunya kepada siapa kita merujuk?saya yakin kita akan mencari sahabat paling rapat dengan kita,atau isteri kita atau saudara mara kita yang terdekat.

Sedar atau tidak ada yang lebih dekat dengan kita ianya lebih dekat dengan kita seperti urat leher?kita jarang ingin kembali kepadaNya kerana kita alpa Dia yang Maha Berkuasa.Kita lupa bahawa dialah yang mengaturkan segala apa yang berlaku kepada kita dan dunia ini umumnya.

Inilah kesilapan kita wahai sahabat-sahabat ku,kita lupakan Dia sedangkan Dia tidak pernah melupakan kita walau sesaat,bayagkan sekiranya Dia melupakan kita selama satu minit?tiada lagi denyutan jantung,tiada lagi oksigen buat kita.cuba kita bayangkan perkara ini.

betapa kita ini melupakan Allah s.w.t yang menanti2 doa dan munajat kita padaNya untuk meminta apa sahaja.

Jom kembali pada Allah s.w.t

Tiada ulasan:

Catat Ulasan