Ahad, 29 Ogos 2010

Tips perniagaan

Salam ramadhan buat semua

Lama juga saya tidak mencoret apa-apa di laman sesawang saya ni^_^ maklumlah kerja bertambah disaat bulan ramadhan yang penuh berkat ni.

Pada bulan ramadhan ni saya lihat ramai yang berniaga,terutamanya pasar malam.Bagi saya yang berniaga di bulan puasa adalah mereka yang bijak termasuk kawan saya yang berniaga butang baju melayu hehehe

Dalam kita berniaga perlu ada strategi sepertimana peniaga di bulan puasa.Ada yang menjual baju-baju.Ambuil upah menjahit dan macam-macam lagi.Bagi anda yang berminat hendak berniaga perlu ada kajian sedikit tentang apa yang anda hendak jual dan kepada siapa anda hendak jual bukan main belasah je^_^

Perkara ini amat penting kerana sekiranya kita tidak mengkaji kepada siapa kita akan menjual barangan kita sudah pasti kerugian itu lebih utama menjengah anda daripada keuntungan kerana anda tidak pasti siapakah yang akan membeli produk anda.

Terimakasih kepada bro RK yang mengajar teknik ini^_^

wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan