Jumaat, 11 Februari 2011

kita keseorangan

Asalamualaikum sahabat semua

Semoga hari jumaat ini kita abil kesempatan untuk banyakkan berdoa kepada Allah s.w.t kerana hari jumaat ada satu saat dimana Allah s.w.t mustajabkan doa.

Semua daripada kita saya yakin ada berteman, yang berkeluarga ada pasangan masing-masing sudah pasti suami isteri.Jika belum bernikah maka pasangannya ialah kekasihnya. Anda pernah terfikir bahawa asal kita adalah keseorangan?didalam berjuta-juta sperma hanya kita yang memenangi perlumbaan tersebut sehinggalah kita lahir.

Jadi jangan anda risau atau keluh kesah jika anda tiba-tiba dipinggirkan atau anda keseorangan dalam menempuh kehidupan ini kerana sememangnya asal kita adalah keseorangan apatah lagi disaat kita di dalam kubur nanti. Tidak ada siapa yang punyai teman didalam kubur melainkan amalannya yang menjadi teman.

Suami yang kehilangan anak....atuk yang kehilangan cucu....anda yang kehilangan insan yang tersayang jangan bersedih kerana itulah kehidupan yang perlu kita tempuh.Ingatlah bahawa ada yang bersama kita tetapi kita terlepas pandang....

Salam kasih sayang buat teman teman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan