Ahad, 6 Februari 2011

saya hanya guru tadika

Asalamualaikum pembuka bicara

Doa saya semoga sahabat semua dalam keadaan yang tenang walaupun di atas meja berlambak kerja yang perlu disetelkan dalam masa 2 atau 3 jam dari sekarang. Jangan berat tangan untuk klik quranexplorer atau mainkan cd bacaan al-quran kerana impaknya bukan kecil tetapi mempengaruhi diri kita dalam tak sedar.Cuba lah^_^

Perjalanan kita berbeza platform walaupun nampak hampir sama, tetapi saya kecilkan kepada perjuangan seorang cikgu tadika.Namapun dah tadika mestilah sekolahnya kecil dan gurunya juga kecil^_^ apa yang saya mahukan dari seorang cikgu tadika ialah anda sebenarnya adalah sekolah yang paling penting dari segala sekolah terutamanya sekolah menengah.

Saya mengatakan sedemikian kerana anak-anak yang masuk tadika baru 7tahun dan baru hendak mengenal dunia, ingat ya saya katakan baru hendak kenal dunia bukannya baru hendak kenal a,b,c atau 1,2,3 tu. Disaat inilah para guru tadika perlu memainkan peranan yang besar iaitu pastikan perisai kehidupan mereka tetap utuh walaupun di bom berjuta kali kerana kehidupan ini boleh juga dikatakan panjang pada zahirnya.

Walaupun anda mengajar a,b,c selitkan juga unsur keagamaan dan selitkan unsur tauhid yang utama.Biarlah mereka nganga bila anda ceritakan tentang Allah s.w.t, asalkan mereka dapat gambaran bahawa Allah s.w.t itulah pencipta merka dan Tuhan sekelian alam sarwajagat ini.

Tahniah kerana anda seorang cikgu......Semoga pekerjaan sebagai cikgu menjadikan anda sebagai seorang jutawan diakhirat dengan syarat buat kerana Allah s.w.t dan atas tiket berdakwah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan