Khamis, 14 April 2011

kehidupan sememangnya sukar

Asalamualaikum sahabat semua

Alhamdulillah kita masih dapat bertemu walaupun seminggu sekali. Akan tetapu kita perlu tetap bersyukur kerana masih lagi diberi peluang untuk kita menuskan kehidupan ini sebagai hamba Allah s.w.t bukannya hamba kepada kerja^_^

anda perasan atau tidak apakah sistem yang kita gunakan dalam seharian hidup kita? bermula daripa kecil sehinggalah kita membesar. Contoh mudah pekerjaan....adakah bekerja itu benar-benar wajib? jawapannya sahabat boleh cari sendiri atau bertanya kepada ustaz atau ustazah,satu lagi soalan ialah adakah makan itu wajib?jawapannya ialah harus sahaja.

Saya ingin sedarkan diri saya dan sahabat semua bahawa kita sedang berada dalam satu sisitem yang menyesatkan kita dari landasan yang sebenar.Tujuan hidup kita yang sebenar dan apakah kehidupan kita yang sebenar.

Berapa ramai diantara kita yang ingatkan mati dalam sehari....sedangkan nabi Muhammad s.a.w telah bersabda bahawa orang yang paling bijak adalah orang yang banyak ingatkan mati dan bersedia untuk hari kematian.Sedangkan kita dimana....masih mengejar duit....masih mengumpul harta....agenda siapakah ini?tidak lain dan tidak bukan adalah agenda syitan yang dilaknat Allah s.w.t.

Ayuh kita kembali ke jalan yang sebenarnya kerana dunia semakin huru hara, dan Islam semakin pelik dimata manusia.Ingatlah kita akan kemana....jumpa lagi^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan